Herhaalrecept

Wilt u een herhaalrecept aanvragen? Dat kan op verschillende manieren:

  • Via MijnGezondheid.net
  • Online via de website van Apotheek Heerde
  • Telefonisch via de receptenlijn
  • Via de herhaalservice van de apotheek

Vraagt u het herhaalrecept vóór 13.30 uur aan? Dan ligt het recept de volgende werkdag voor u klaar bij de apotheek. Recepten die na 13.30 uur worden aangevraagd liggen twee werkdagen later klaar.

Herhaalrecept online aanvragen

Uw herhaalrecept online aanvragen? Dat kan op twee manieren: via MijnGezondheid.net en via de website van de apotheek. Voor mijn MijnGezondheid.net heeft u een account nodig. Heeft u dat nog niet? Dan moet u dat eerst activeren. Houd hiervoor uw DidiD code bij de hand.

Wilt u uw herhaalrecept via de website van Apotheek Heerde aanvragen? Klik dan hier. Vul het herhaalnummer van uw medicijnen en uw geboortejaar in en klik op ‘verstuur’. Het herhaalnummer kunt u vinden op het etiket van het geneesmiddelendoosje.

Herhaalrecept aanvragen via de receptenlijn

Wilt u telefonisch een herhaalrecept aanvragen via de receptenlijn? Dit kan via de digitale receptenlijn: 0578-700222. Dit is een speciaal telefoonnummer waarmee u 24 uur per dag, 7 dagen per week uw herhaalmedicijnen kunt aanvragen. Zorg dat u het herhaalnummer bij de hand heeft als u belt; deze kunt u vinden op het etiket van het geneesmiddelendoosje.

Herhaalservice via de apotheek

Met de herhaalservice van de apotheek hoeft u uw herhaalrecepten niet meer zelf aan te vragen: de apotheek doet dit voor u. Ongeveer twee weken voordat uw medicijnen op zijn laten wij u via een e-mail weten dat de nieuwe medicijnen klaarstaan. U kunt ze dan ophalen wanneer het u uitkomt. Wilt u gebruikmaken van de herhaalservice? Geef het door via het aanmeldformulier van de apotheek. U kunt het formulier ook ophalen bij de balie van de apotheek.

Herhaalrecept aanvragen via ons aanvraagformulier

Huisartsen Heerde biedt ook de mogelijkheid om herhaalrecepten aan te vragen via ons aanvraagformulier. Klik hier om het formulier te openen.

Herhaalrecepten gaan niet via de balie

In verband met de privacy wetgeving, mogen wij geen medicatie herhalen aan de balie. Soms kan het voorkomen dat de assistente meer informatie van u nodig is, het uitvragen hiervan is dan niet mogelijk.